Iris - Au Pair in Australië

De grote voorbereidingen

Vandaag over precies een week is de grote dag; de dag van vertrek.

Gelukkig was gisteren mijn laatste werkdag in de kraamzorg, waardoor ik me nu volledig kan richten op de voorbereidingen; en die zijn in volle gang.

Sinds afgelopen maandag hebben we een extra persoon in huis; namelijk mijn liefste vriendinnetje Nicole, die heel de week komt logeren en me met alles helpt. Vanaf vandaag zijn we echt begonnen met voorbereiden. Niet alleen voor de reis maar ook voor het feest van morgen! We hebben er een hele road-trip op zitten om alle winkels af te gaan voor boodschappen en spulletjes die we nodig hebben.

Na de boodschappen in de ochtend, was het vanmiddag tijd om te beginnen aan een heel ander avontuur,de koffer. Wanneer je een jaar weg gaat, opgesplitst in 6 maanden als au pair met een gewoon 'dagelijks leven' en ongeveer 5 maanden als backpacker waarbij je geen overbodige dingen mee wilt sleuren, is de koffer echt wel een dingetje. Hoe leef je nou een jaar uit een koffer die maar 30 kilo mag wegen? Bijvoorbeeld, hoeveel paar schoenen neem je mee? Nu staan er 6(!) paar schoenen klaar (sportschoenen, hakken, sneakers, slippers, open schoenen en laarsjes) wat erg veel lijkt voor in een koffer, maar aan de andere kant is het niet zo veel om er het hele jaar mee te doen..

Gelukkig heb ik voor het inpakken een super Personal Assistant; collie de koffer heldin.

Samen zijn we aan de slag gegaan met de paklijst om alvast zo veel mogelijk spullen te verzamelen die later de koffer in moeten. Met een hoop chaos van mijn kant en een berg structuur van Nicole's kant zijn we vandaag al een heel eind gekomen. Er blijven natuurlijk altijd dingetjes die je in de laatste week nog nodig hebt dus die later ingepakt moeten worden.

Morgen is dus de dag van de eerste afscheidsborrel. Vrijdag is het bij mama en op zaterdag bij papa. Ik wil er geen groot feest van maken omdat ik dat niet nodig vind. Zolang er leuke mensen zijn wordt het toch wel gezellig, en natuurlijk heb ik alleen leuke mensen uitgenodigd. Daarom heb ik er wel super veel zin in om iedereen te zien, maar het zal ook wel een moment zijn om te beseffen dat ik echt weg ga, voor een heel jaar. Sommigen zal ik op de feestjes voor het laatst zien dit jaar, wat echt een hele rare gedachte is.. Ik heb me voorgenomen om niet te gaan huilen maar de vraag is of dat gaat lukken. Ik heb in ieder geval zin in een paar leuke avonden.

Het besef is er nog niet echt, maar ik heb er wel echt super veel zin in!

Nog 7 nachtjes slapen...

Reacties

Reacties

Pap

Was gezellig gisteren. Lekker gegeten met elkaar en een leuke avond met de familie. Ik hoop dat je vanacht een beetje hebt geslapen in je "buitenverblijf" met Nicole en Tommie. Succes met de laatste dingetjes en een goede reis. We skypen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active