Iris - Au Pair in Australië

De eerste dagen

Mijn eerste indruk van Australië was; wow wat zijn er veel heuvels en bergen. Natuurlijk weet je dat nederland een plat land is en dat waar je ook heen gaat, het altijd heuvelachtig zal zijn, maar ik had er niet echt bij stilgestaan. En het is steil, heel steil.

Het was ongeveer 20 minuten rijden van het vliegveld naar het huis. De reden waarom ik het huis niet kon bekijken op google streetvieuw is omdat het achter de straat ligt, laten we zeggen tegen de berg aan. Dus vanaf de straat rijd je naar beneden de garage in, en dan ga je met de trap verder naar beneden naar de keuken. De garage is dus óp de keuken. Vanuit de keuken kom je in de "eetkamer" of eigenlijk meer woonkamer. Er is ook een speelgedeelte met alle spullen van de kinderen. Als je rechtdoor loopt ga je richting mijn kamer. Ik heb een mega kamer, meer een mini apartement of zo. Er zijn twee grote kasten maar ik gebruik er maar eentje. Er is een kastje met een tv (die nog niet werkt maar dat komt), een lekkere stoel, een groot twee persoonsbed, een balkon met een geweldig uitzicht een een eigen en suite badkamer met wastafel, douche/bad en toilet. Beneden is de kamer van Chris en Jodie, de kamers van de jongens en een kleine badkamer.

Na de rondleiding door het huis was het tijd om wat meer kennis te maken met de jongens, met ze te spelen en om de kadootjes te geven die ik meegenomen had. Patrick vond de klomp slofjes echt fantastisch en Nicholas vond vooral de cars auto leuk. Hij vond de stroopwafels ook echt heel erg lekker, net als Jodie. Na de lunch ben ik begonnen met het uitpakken van mijn koffer. Hij was echt heel erg zwaar maar met het uitpakken realiseerde ik me dat er eigenlijk helemaal niet zo veel in zit dus ik was zo klaar.

De buurvrouw Sarah, een vriendin van Jodie, kwam langs met haar zoons Tom (5) en Jack (4) om met Nicholas te spelen. Ze is super aardig en het is fijn om haar altijd in de buurt te hebben als back-up. We zijn met tom en jack naar de speeltuin om de hoek geweest en toen naar hun huis om nog meer te spelen. Toen we daarvan terug kwamen was het al tijd voor de jongens om te eten. Na het eten gingen ze samen in bad, een boekje lezen en naar bed. Tegen die tijd was ik zooo moe van het reizen en zo, maar Jodie en ik hadden nog niet gegeten. Jodie had thais besteld waar we op moesten wachten. Het eten was echt heerlijk en daarna ben ik meteen naar bed gegaan omdat ik echt dood op was. Dit was om 20.00 uur en ik heb geslapen tot 8.00 devolgende morgen :)

Het was een erg leuke maar ook erg vermoeiende dag. Je bent continu bezig maar je doet eigenlijk niks. Een beetje zoals school haha. De kindjes moeten nog aan mij wennen, en ik aan hun natuurlijk, dat kan nog wel lastig worden de komende dagen en weken.

Zondag was het vaderdag in Australië, dus we gingen ontbijten met vrienden in een winkelcentrum. Het plan was om naar het strand te gaan maar het weer was niet goed genoeg. Daarna was het tijd om thuis wat te spelen met de kinderen. Na de lunch zijn we een stukje gaan wandelen, naar The Marina. Dit is de dichtsbijzijnde haven en het is echt prachtig daar. Chris en Jodie gaan daar vaak ontbijten in het weekend. Het is maar iets van 10 minuten lopen maar het ligt echt heel veel lager dan het huis dus het is erg steil naar beneden, wat betekend dat je daarna ook echt heel steil weer omhoog moet. En ik zal een ding zeggen; je wilt daar écht niet een dubbele kinderwagen met twee kids omhoog duwen.. Apart from that is het echt heel mooi daar. Na the marine zijn we nog naar de speeltuin geweest met Ashleigh (het buurmeisje van 8 en Nicholas' beste vriendin). Ashleigh is echt super lief en blijkbaar vind ze mij ook super leuk, want dat heeft ze tegen Jodie verteld, heel schattig. Voor het avond eten zijn we naar 'The Club' gegaan. Het is een soort restaurant maar dan anders en Nicholas vind het fantastisch. Ze hebben daar zo'n grijpmachine die wij op de kermis hebben, maar dan met chocolade en wanneer je er een grijpt gaat het op een soort plaat en dan duwt het andere chocolade over de rand (dat is ook zo'n ding dat wij op de kermis hebben met die muntjes). Hij vind het echt geweldig en hij is er ook goed in. Na het eten was ik weer zo moe van de dag dat ik lekker in bed ben gaan lezen en vroeg slapen.

Vanmorgen zijn we naar een soort winkel gebied (geen winkelcentrum) geweest om voor mij een nieuwe simkaart te kopen en een rekening te openen. Dit ging allemaal goed en ik heb mijn nieuwe nummer onderaan het vorige bericht gezet. Hierna hebben we een kleine tour door chatswood gedaan en zijn naar het zwembad gereden voor Nicholas's zwemles. Hij kan nog niet echt zwemmen maar doet wel echt zijn best. En het ziet er schattig uit. Na het zwemmen gingen we naar een cafeetje voor koffie en een muffin voor Nicholas. Ze gaan altijd na het zwemmen naar de bakker of een cafeetje voor iets lekkers of een babychino. Een babychino is echt super leuk, het is een espressobekertje met melkschuim met een marshmellow erin en cacaopoeder on top. De kinderen hier vinden het echt geweldig. Eenmaal thuis hebben we nog wat gespeeld tot ashleigh uit school kwam en toen ben ik met haar en nicholas naar de speeltuin gegaan. Na de speeltuin was het tijd voor het avondeten en het bad-boek-bed ritueel. Nadat de kindjes eindelijk sliepen konden Chris, Jodie en ik eten, en nu zitten we lekker op de bank.

Jullie zijn nu weer helemaal bij! Omdat ik meer dan 300 berichten had de afgelopen dagen, kon ik niet op iedereen apart reageren, dus als iedereen nu weer bij is met de info over de afgelopen dagen kan ik gaan beginnen met iedereen op de hoogte houden :)

Ik zal wat fotos die ik gemaakt heb toevoegen onder het kopje fotos

Reacties

Reacties

Jolanda

Leuk om te lezen dat je goed ontvangen bent. Slaapkamer met eigen badkamer nog wel, wat een luxe.

Anita

Wat leuk om te lezen hoe jij jouw dagen daar doorbrengt! Op deze manier zijn we er toch een beetje bij en kunnen wij ons beter inleven hoe het daar voor jou is.
Fijn dat jij je al meteen thuis voelt in Australië en in het gezin. Dat gevoel hadden we vooraf al wel maar het moet altijd nog maar blijken.
Nou lieverd; geniet, geniet, geniet!
En laat ons ook een beetje meegenieten door al je verhalen :-)
Kus mama

Ingrid

Fijn om te lezen dat je daar zo gastvrij bent ontvangen! Door jouw levendige manier van schrijven zie je bijna alles zo voor je! Ga zo door -:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active