Iris - Au Pair in Australië

Festivals, markets en road trips

Hoi iedereen!

Mijn laatste update is alweer bijna een maand geleden! Sorry daarvoor. Het toetsenbord van mijn laptop werkt meest van de tijd niet goed, en zonder toetsenbord kan ik natuurlijk geen verhaal typen.

Ik zal me zo goed mogelijk proberen te herinneren wat ik allemaal voor avonturen heb beleefd afgelopen weken. Te beginnen met het weekend van 23/24 oktober. De ouders van Chris wonen ongeveer 3 uur rijden van ons vandaan; in Nelson Bay. Zijn moeder en stiefvader waren op vakantie dat weekend en dus konden wij in hun huis verblijven. De hele omgeving daar is super mooi. Het gebied heet Port Stephens en bestaat uit allemaal kleine "dorpjes" zoals bijvoorbeeld nelson bay en anna bay. Het is echt super mooi daar, heel rustig en veel mooie stranden en leuke cafeetjes. We zijn naar het strand geweest, hebben familie van Chris ontmoet en koffie gedronken in cafeetjes. Ook hebben Chris en zijn broer samen een boot, waar we ook nog mee gevaren hebben. Een super leuke weekend dus.

Het weekend daarna was het weekend van Halloween. Hier wordt het ieder jaar groter en natuurlijk hoort daar 'trick or treating' bij. Ik had vrijdag met vriendinnetjes afgesproken om te gaan winkelen en voor koffie om gezellig bij te kletsen. Zaterdag gingen we naar een markt in een suburb in de stad, glebe. Dit was heel gezellig en daarna zijn we naar een cafe geweest voor super lekkere milkshakes! (ik zal jullie de foto's niet onthouden). 's Avonds zouden zij naar een halloween feestje gaan en ik bleef lekker thuis, halloween is namelijk helemaal niks voor mij. Uiteindelijk ben ik met Jodie gaan kijken naar Nicholas en zijn vriendjes die in de buurt langs de deuren gingen voor snoep en chocola. Heel schattig al die kleine kindjes in hun "enge" kostuums.

Afgelopen weekend heb ik veel opgepast. Op donderdag bij een van de buren, vrijdag bij andere buren en zaterdag gewoon thuis. Zaterdag overdag was het regenachtig zoals de afgelopen twee weken :( Dus besloot ik om naar het Museum of Sydney te gaan. Dit was erg klein maar wel interresant. Ik zag dat er een grote lego-tentoonstelling was waar The Opera House en The harbourbridge (sydney icons) gemaakt waren van lego. Ook konden kinderen hier met duizenden lego blokjes spelen; nicholas zou dat geweldig vinden! Zondag ben ik met Alina naar een festival geweest, een soort rommelmarkt met muziek en kraampjes. Dit was zeker gezellig en daarna zijn we naar een andere suburb geweest om daar de buurt te verkennen. Een rustig maar gezellig weekend.

En dan dit weekend! Vrijdag ochtend heb ik nicholas meegenomen de stad in. Eerst met de bus en toen nog met de trein, op naar de lego in het museum! Hij had geen idee waar we naar toe dingen want het was een verassing. Alleen de rit met het openbaar vervoer er naartoe vond hij al geweldig. En hij was super blij toen hij de lego zag! We mochten een uur met de lego spelen en hebben het zeker leuk gehad. Nicholas vond de grote sydney icons vooral heel leuk, maar helaas konden de kids natuurlijk niet met het grote spul spelen. Op de weg terug kreeg hij nog een ijsje dus zijn dag was al gemaakt. In de middag heb ik het oudste host-kindje van mijn vriendinnetje Alina ontmoet, wat heel leuk was want ze was super blij om mij te ontmoeten. In de avond hadden we een filmavond met Alina en Mackenzie bij Alina thuis. We hebben samen gekookt, gegeten en dus een film gekeken. Gisteren was het zaterdag en hadden we een grote trip gepland. We gingen namelijk naar Morriset en naar Port Stephens. Morriset is zo'n 1,5 uur rijden, en port stephens is 3 uur vanaf sydney, dus een grote trip. In Morriset is een kangaroo park, waar heel erg veel (wilde) kangoeroes zijn die je kunt aaien en die gewoon naar je toe komen. Zeker de moeite waard dus. We hadden geluk dat het een regenachtige dag was, want een man daar sprak ons aan en vertelde dat de kangoeroes naar het veld komen als het geregend heeft, want als het te warm is trekken ze zich terug in het bos. Ik zal een heleboel foto's toevoegen van deze schattige vriendjes. Na de ochtend hier zijn we doorgereden naar port stephens. Ik was hier ongeveer 3 weken geleden geweest dus wist wel een beetje de weg. Het weer was grijs en bewolkt dus het was niet zo mooi en zonnig als normaal. We hebben wat rond gelopen en koffie gedronken en zijn toen weer terug naar huis gegaan. Filmavond! Dit keer bij Mackenzie. Op het programma; magic mike XXL. Weer een geweldige avond dus. Vandaag is het zondag en ik ben eigenlijk heel de dag thuis geweest met de familie. Jodie's vader en zijn vrouw zijn hier voor het weekend, vanaf de gold coast. Ze zijn met hun caravan hierheen gereden en kamperen nu in onze voortuin. Bob (haar vader) is in nederland geboren en op zijn 7e naar australië verhuisd, maar je zou niet zeggen dat hij uit nederland komt. De enige woorden die hij kende waren "godverdomme" en "rotzak", dus dat was wel grappig. Vanmorgen zijn we koffie gaan drinken bij de marina met zn alle, heel gezellig.

Dit was de update voor nu, ik zal een heleboel fotos toevoegen en hoor graag hoe het in nederland gaat met jullie!

Liefs,

Iris

Reacties

Reacties

Anita

Leuk dat je weer een verslag gerplaatst hebt! Blijft heel erg leuk om te lezen.
Ik schrik alleen een beetje van het weer ;-) , ik reken op ZON.
Nou lieffie, enjoy and see you later, dikke kus
Mama

Ingrid

Hoi Iris,

Leuk weer om deze update te lezen! Je hebt al heel wat kilometers afgelegd! Ook weer prachtige foto's toegevoegd. Vooral de selfie met de kangoeroe! Gezellig dat je zoveel onderneemt met je vriendinnen en met the boys! Halloween is hier ook steeds meer 'in'. Misschien dat je de vader van Jodie nog wat andere 'gezellige' Nederlandse woorden kan leren -:) We hebben vannacht en vandaag de eerste herfststormen gehad! Veel plezier nog! Groetjes en a big hug, Ingrid

Astrid

Ha Iris Ik dacht al dat je ontvoerd was en was t losgeld al aan t sparen..nee gelukkig daar ben je weer via de digitale snelweg. Ja t blijft natuurlijk gewoon n lange vakantie die jij aan t houden bent..en dat noem je dan werken hmmmm Nee joh t is super voor je dat t zo goed gaan en dat je leuke contacten hebt. Hier gaat t natuurlijk ook gewoon door. Gisteren was mijn inspiratiedag en jawel 222 bezoekers dus geslaagd en n super goede sfeer. Ik ben nu aan t hyperen ( dat ken ik niet van mezelf). Dit had jij ook leuk gevonden. Nou meid ik ga weer aan t werk ..beleef elk moment intensief want tijd vliegt. Liefs Astrid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active