Iris - Au Pair in Australië

Roadtrips en lange dagen

Goedemiddag!

Wat is januari weer omgevlogen, druk druk druk. Mijn laatste blog was net na mijn vakantie en het is erg druk geweest daarna! Jodie werkt voor een bedrijf wat de Australian Open Tennis sponsort, en de wedstrijden zijn nu in volle gang in Melbourne.

Het weekend daarna (9/10 januari) was een avontuurlijk weekend. Ik heb met Alina en een vriendin van haar, Fe, een roadtrip gemaakt naar de hoofdstad van Australië; Canberra. Het was ongeveer 3,5 uur rijden, dus dat is best wel een eind. Gelukkig viel het me allemaal reuze mee en ging het goed. Op de heenweg zijn we een keer gestopt om te lunchen dus duurde het allemaal wat langer. Eenmaal daar hebben we ingecheckt in ons hostel en zijn we er op uit gegaan! We zijn eerst naar het parlement house geweest en hebben daar een tour gevolgt. Ik persoonlijk vond er niet zo heel erg veel aan omdat ik niet geinteresseerd ben in politiek en zo en ik snapte daardoor de helft niet van wat de man vertelde haha. Maar het was wel een mooi gebouw en leuk om te horen hoeveel moeite er achter zo'n ontwerp zit. De kamers/zalen van de senaat en van de ministers waren in de kleuren van de australische natuur. De ministers kamer in een beetje groen/blauw van de eucalyptus bomen, en de stoelen werden dan lichter naarmate je hoger in de zaal zat omdat dat in de natuur ook zo is. De senaats kamer was een rood/oranje kleur omdat het hart van Australië bekend staat om de rode steen kleur. En zo waren er nog veel meer dingen waar ze heel erg precies over na gedacht hebben. Canberra is als hoofdstad gebouwd een aantal jaren geleden omdat Sydney en Melbourne altijd een beetje aan het vechten waren over wie nou de grootste en de beste was, en wie de eer van hoofdstad kreeg. Uiteindelijk is dus besloten om een nieuwe stad te bouwen in het midden. Hier zijn dus veel politieke dingen gevestigd. Na het parlement house zijn we naar ons hostel gegaan om fietsen te huren en om het grote meer fietst. Het was leuk en raar om weer te fietsen, enige nadeel is dat je hier een helm moet dragen... Daarna zijn we op Mount Ainslee gereden om daar naar een uitkijk punt te gaan over de stad en de zonsondergang te bekijken. Dit was heel mooi, maar hierdoor viel nog meer op hoe klein de 'stad' is. Eigenlijk is het meer een dorp met maar 300.000 inwoners, terwijl Sydney er 4 miljoen heeft. De volgende dag zijn we naar het National Museum geweest en daarna naar het War Memorial. De bouw hiervoor is begonnen voor de tweede wereld oorlog en tijdens het bouwen brak die oorlog uit. Ze hebben dus middelen moeten bedenken om dit er ook in te verwerken. We hebben een 90 minuten tour gedaan maar die was wel echt wat te lang. Je moest echt wel kennis hebben over de oorlogen anders kon je het niet echt volgen.. Daarna hadden we eigenlijk alles in de stad wel gezien, en zijn we weer naar huis gereden.

De week daarna op vrijdag had ik afgesproken met Alina en Mackenzie. We waren van plan om naar de film te gaan maar het was zó druk dat het 40 minuten duurde voor we een parkeerplek gevonden hadden. Daardoor miste we dus de film en zijn we maar gaan winkelen haha. Dit was erg gezellig zoals altijd. Op zaterdag ochtend ben ik met Alina naar een evenement in een van de stadsparken geweest; Slide the City. Dit was een hele lange waterbaan waar je met een opblaasband of zo vanaf kon. De tickets waren erg duur dus we hadden besloten om alleen te kijken en niet mee te doen. Dat was maar goed ook want het was niet echt geweldig weer die ochtend. We hebben gekeken naar de deelnemers en zijn daarna bij een cafeetje koffie wezen drinken. 's Middags ben ik naar mijn travelbureau geweest om het eerste deel van mijn grote reis te betalen! Alles is nu soort van gepland en nadat het betaald is wordt alles geboekt en kan ik gaan beginnen met voorbereiden :) Op zondag ben ik naar een winkelcentrum geweest om wat spullen te kopen al voor als ik ga reizen (slotjes voor kluisjes, dunne handdoeken om te douchen etc). De rest van de dag heb ik op de kids gepast omdat chris achter in de hele stijle tuin aan het werken was.

En dan deze week. Dit was een speciale week, Jodie was namelijk weg naar de Australian Open Tennis en Melbourne, en Chris moest naar Singapore reizen voor 2 nachten. Dat betekende dus dat ik 3 dagen/2 nachten alleen was met de kids. Op dinsdag ochtend vertrok Chris en de dag ging prima. Het was natuurlijk een wat langere dag dan normaal omdat ik ze ook in bad moest doen en naar bed moest brengen, maar alles verliep soepel. De eerste nacht was wel een beetje raar omdat ik er van uit ging dat Patrick minimaal een keer wakker zou worden dus ik was eigenlijk aan het wachten tot dat gebeurde. Gelukkig heeft hij heel de nacht braaf doorgeslapen en hoefde ik er niet uit; lucky me! De woensdag ging snel voorbij want dan zijn beide kids bij de opvang. Ik hoefde ze dus alleen maar af te zetten en heb daarna wat boodschappen gedaan en thuis wat aangerommeld tot ik ze weer op moest halen. Het was heeeeet die dag; 41 graden. Gelukkig hebben we wel een aantal ventilators in het huis anders is het echt niet uit te houden soms. De volgende nacht ging ook super goed, alhoewel Nicholas om 5.15 naast mijn bed stond. Dat was ietsjes minder grappig maar het ging allemaal goed. Donderdag ochtend hoefde ik ze weer alleen maar af te zetten en ben ik daarna naar het strand geweest. Het was alleen echt te warm voor het strand, zelfs om 9 uur 's ochtends. Uiteindelijk ben ik dus maar naar huis gegaan en voor de ventilator gaan zitten. Nadat ik de kids had opgehaald zijn we lekker gaan zwemmen bij Ashleigh (het buurmeisje) wat echt heerlijk verkoelend was. Toen het begon te regenen zijn we maar naar huis gegaan waar Chris toen weer was! De kids waren heel erg blij om hem weer te zien. Omdat Jodie normaal vrij is op vrijdag en nu nog in Melbourne zat, heb ik ook vrijdag gewerkt. Het plan was om naar het strand te gaan, maar het weer was niet goed genoeg. Toen zijn we naar een speeltuin gereden, maar toen ik daar aan het parkeren was begon het te regenen.. Dus zijn we naar het winkelcentrum geweest om daar naar speelgoed te kijken. Nicholas vind het super leuk om naar alle kinderzaken te gaan en daar naar speelgoed te kijken. Hij weet dat we niks gaan kopen dus hij zeurt ook niet. Nadat we alle speelgoedwinkels in het winkelcentrum gehad hadden, zijn we een babychino (melkschuim met cacoapoeder voor kids) gaan halen met wat jammie snacks. Dit vonden ze natuurlijk super leuk, en als afsluiting nog naar een hele gave speeltuin in dat winkelcentrum. Het was een beetje zoals avonturenland maar dan een stuk kleiner. Grote ballenbakken en overal kon je klimmen en in/op/onder dus dat vonden ze super. Gisteren was het zaterdag en ben ik met Alina en Mackenzie alsnog naar de film geweest waar we vorige week heen wilden. We hebben een gezellige dag gehad en zijn 's avonds naar een gratis Opera geweest in de stad (niet in het opera house). Dit was wel leuk en verrassend hoeveel liedjes je toch kent. Daarna zijn we op stap geweest dus vandaag (zondag) is een heerlijk rustige dag om even bij te komen van alle drukte en blijf ik lekker thuis :)

Voor komende weken zal het nog wel druk worden met Jodie weer naar Melbourne en Chris aan het werk, maar er staat een vakantie op de agenda! Op 5 februari gaan we op vakantie voor ongveer een weekje. We weten nog niet precies waar naartoe maar waarschijnlijk wordt het Noosa aan de oostkust. Ik heb er zin in in ieder geval :)

Liefs uit het hete Australië en groetjes aan de sneeuwmannen daar,

Iris

Reacties

Reacties

Anita

Wat leuk dat ze in het Parlements House de kleuren van de natuur aangehouden hebben, een heel origineel idee!

Leuk om weer te lezen wat je allemaal gedaan hebt

En voor de lezers; de steile achtertuin van Chris is echt een hele STEILE achtertuin!

Roos

Sneeuwpoppen zijn al weer weg. Het is hier maarliefst 12!! graden. Tommie en ik missen je heel erg. Veel plezier op vakantie :)

Ingrid

Leuk om weer van je te horen! Je hebt weer veel ondernomen. Goed vooruitzicht een weekje vakantie! Volgend jaar maar weer gaan carnavallen -:)
Geniet van je korte vakantie!

Manouk

Super om je verhalen te lezen! Knap dat het zo goed gaat:) Alvast een fijne vakantie! Liefs uit Maastricht; geen Iris, geen Beer :((

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active