Iris - Au Pair in Australië

Settling in

Goedemorgen iedereen!

Tijd voor een nieuwe update, de tijd vliegt. Aanstaande zaterdag ben ik hier alweer twee weken!

Iedere vrijdag ochtend organiseerd Smart Au Pairs (de organistie hier) een meeting voor au pairs in de stad. Iedereen die wil kan komen om nieuwe mensen te leren kennen, wat te kletsen, vragen te stellen en koffie te drinken. Afgelopen vrijdag ben ik daar voor het eerst geweest. Er waren geloof ik 8 andere au pairs, die toevallig ook allemaal rond dezelfde tijd zijn begonnen als ik. De meeting zelf was niet echt heel boeiend, we kregen wat informatie maar die info had ik van de organisatie in nederland ook al gehad. Na de meeting ben ik met een paar meiden de stad verder ingegaan om te lunchen. We zijn naar Max brennan geweest, waar je eigenlijk alleen chocolade kunt krijgen. Ik zal weer wat foto's toevoegen om jullie jaloers te maken :). Na de lunch is iedereen naar huis gegaan en heb ik met een paar van de meiden afgesproken om die avond op stap te gaan. Er is iedere week een pubcrawl, waar je dan voor betaald en dan met een hele grote groep langs 4 kroegen gaat, waar je in iedere kroeg een gratis drankje krijgt. We hebben maar 3 van de 4 kroegen meegedaan, maar we hebben echt een hele leuke avond gehad. Helaas was ik op de terugweg naar de bus een beetje verdwaald dus had ik mn bus gemist.. Maar ach, die fout maak ik nu niet meer.

Zaterdag had ik niet echt iets gepland staan dus ben gewoon thuis geweest met het gezin. In de middag moesten ze naar wat winkels, dus gingen ze naar een groot winkelcentrum in de buurt. Ik ben mee geweest en heb wat rondgewandeld en wat winkeltjes bekeken terwijl zijn hun boodschappen deden. Dit was eigenlijk best wel leuk om gewoon een beetje rond te lopen en wat winkeltjes in te lopen als je daar zin in hebt. Ik had nog wat dingetjes nodig dus die kon ik daar meteen halen. EN ze hadden een dierenwinkel met puppies! Echt heel zielig maar wel mega schattig en het zeker waard om een paar keer langs te lopen. Een prima dag dus.

Zondag waren er wel plannen. Chris moest helaas in de ochtend weer op zakenreis tot aanstaande vrijdag. Ik en Jodie gingen met de jongens naar het strand om wat vrienden van haar te zien. Het was echt heerlijk weer en ik heb genoten van mijn eerste ochtend op een aussie strand. Ik weet zeker dat ik nog veel tijd op de stranden door zal brengen

Smile

Vanaf maandag was het tijd om aan het werk te gaan. In de middag was het tijd voor mijn allereerste middag alleen met de jongens. Met patrick gaat het steeds beter. Hij is heel erg clingy aan zijn moeder, maar zodra ze er niet is vind hij het helemaal prima met mij. Nicholas daarintegen vind het vaak nog lastig. Er veranderd natuurlijk ook heel veel voor hem, zn vader is veel weg, mama gaat weer werken, ik woon ineens in huis, hij moet wisselen van kinderdagverblijf, en hij is pas 3. Daarom kan hij het me best wel een moeilijk maken. Zijn nieuwe trucje is om me gewoon te negeren wat niet altijd even handig is. De ene dag gaat beter dan de andere, maar ik voel me wel een sterk team met Jodie en Chris. Samen zoeken we naar goede oplossingen en kijken we hoe we het beter kunnen maken. Ik heb er dus vertrouwen in dat het in de komende weken helemaal goed gaat komen.

Gisteren was het Jodie nog vrij dus had zij de hele dag met Patrick, en dus was ik vrij. Ik ben met een leuk nederlands meisje naar een winkelcentrum geweest, waar ze de enige (!) H&M van australie hebben... Na het winkelen hebben we geluncht en koffie gedronken en tone was het alweer tijd om nicholas op te halen van daycare!

Vandaag is het woensdag en allebei de kinderen zijn naar het kinderdagverblijf. Vandaag is Patrick's eerste dag dus ben heel erg benieuwd om straks te horen hoe het gegaan is. Als beide kinderen daar zijn betekend dat dat ik vrij ben, dus had ik mooi tijd om jullie een nieuwe update te geven!

Hoe is het in Nederland? Is de zomer echt al voorbij? Is het geluid van Q-music al geraden? (ja zo, WAT WAS HET?) Hoe bevalt school/werk na de vakantie? Missen jullie me al? Nog meer belangrijk nieuws in nederland wat ik mis? Andere opmerkingen?

Ik wil alles weten haha

Liefs,

Iris

Reacties

Reacties

Anita

Hier is het echt geen strandweer; regen, regen en regen...'s Morgens ziet het er al herstachtig, sosm beetje mistig uit.
Ik weet niet of het geluid van QMusic al is geraden. Ik ben ook benieuwd dus als je iets weet
Werken is vermoeiend hahahaha je kunt beter aan het strand liggen :-)
En ja ik mis je al want nu moet ik alleen een nieuwe jas gaan kopen. Misschien kan ik je wat foto's van mogelijke jassen door-appen, dan kun je toch nog je mening geven.
Leuk om weer je blogg te hebben kunnen lezen.
Doei schatje!

Oma Riekie en Opa Rein

Hoi Iris, Leuk om via je blogg op de hoogte te blijven van je verblijf in Australié. Volgens ons, heb je het erg naar je zin. En op de vraag of we je missen, wat denk je!!
Wij zijn nog op de camping in Eersel, maar het weer is niet best.
Volgende week is alweer de laatste week en dan gaat de caravan weer in de stalling.
We kijken uit naar je nieuwe blogg.
Groetjes Oma en Opa

Astrid

Lieve Iris..het is hier natuurlijk ronduit gezellig zonder jou ..wat n rust en ruimte. Nee hoor ik mis je echt en denk vaak aan je..super om je blog te lezen. Hou me op de hoogte graag zelfs!. En wat betreft die kinderen als ze een beetje moeilijk doen of irritatie hebben..gewoon dreigen dat ik kom als ze zo blijven doen..dan worden ze zo mak als n lammetje..Liefs ook van Theo

Astrid

oh ja het is hier herfst brrr was ik maar op jou strand heerlijkxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active