Iris - Au Pair in Australië

Een fantastisch weekend & babyzwemmen

G'day mate!

Mijn laatste update is alweer bijna een week geleden. Het is lekker druk geweest in de tussentijd.

Woensdag was de eerste dag van Patrick weer in daycare, dit ging goed! Ik heb zelf niet zo veel gedaan die dag, wat thuis gerommeld, gepoetst en andere dingen gedaan die ik nog moest doen.

Donderdag waren de kindjes weer bij daycare, dus weer een vrije dag! Het zou een regenachtige dag worden dus ik had een tripje naar het Australian Museum gepland met een vriendin. Er waren veel opgezette dieren en skeletten van oude australische dieren. Ook was er een expositie van de beste natuurfotografen ter wereld, heel gaaf. Al met al een goede dag.

Iedere vrijdag is een speciale dag voor Jodie en de jongens, en dus ben ik iedere vrijdag vrij. Zo ook deze vrijdag, dus kon ik weer naar de Smart aupairs meeting in de stad. Er waren twee franse meisjes, en drie duitse meisjes, dus die trokken heel snel in groepjes met elkaar op en praatte in hun eigen taal. Niet zo heel gezellig dus. Gelukkig is een van de hostes een nederlands meisje die hier al een tijdje is, dus kon ik gezellig met haar kletsen.
Na de meeting ben ik met haar naar Watson's bay geweest om daar te wandelen en te genieten van het uitzicht. Die avond zou ik met Mackenzie uit eten gaan met echt 10 andere au pairs, die ik allemaal nog niet kende. Om een lang verhaal kort te maken was het een veel te grote groep om iedereen te leren kennen maar ik heb lol gehad met Mackenzie.

Zaterdag wilde Mackenzie en ik naar de dierentuin, maar het weer was erg wisselvallig en ik was niet van plan om bijna $50 te betalen om buiten in de regen te staan :). Dus we hebben besloten om naar het Sea Life Aquarium (binnen!) te gaan. Er was een deal om 5 attracties te doen; Sealife aquarium, sealife sancuary, madame Tussaud, the sydney tower eye (uitkijk plaats in de stad) en wildlife zoo, voor maar $70. Dat hebben we dus gedaan en we hebben nu een maand om alle andere activiteiten te gaan doen. Het aquarium was heel leuk, er waren natuurlijk veel vissen, twee grappige zeekoeien en haaien! Foto's zal ik weer toevoegen.

Zondag was ik weer met Mackenzie, en met Alina, naar coogee geweest voor het 'Taste of Coogee Festival' waar je allerlei eten en bier en wijn kon proeven. We hebben daar echt een heerlijke dag gehad, in de zon met een drankje luisteren naar de live band en gezellig kletsen. Omdat het festival echt naast het strand was zijn we ook nog naar het strand geweest, maar daar was het eigenlijk net wat te koud voor, maar we hadden lol anyway.

Gisteren was het maandag en weer tijd om te werken! Dit was mijn eerste maandag met allebei de jongens de hele dag. De ochtend ging verbazingwekkend goed! Nicholas heeft iedere maandag zwemles en dus moest ik met beide jongens naar het zwembad rijden, nicholas omkleden, en na de zwemles eerst naar een cafeetje voor een babychino en daarna weer naar huis rijden. Zelfs dit ging vlekkeloos! In de middag kwam buurmeisje Ashleigh spelen dus iedereen had lol met playdough. Nicholas was erg lief voor me, alleen niet voor zijn kleine broertje helaas. Hij bleef hem maar duwen/slaan/dingen naar hem gooien, heel erg zielig voor kleine Patrick. Behalve dat hebben we een hele leuke dag gehad! Ook kwam Hannah langs, een meisje van mijn leeftijd die hier in de buurt woont en al vaak op de kinderen gepast had. Ze kwam kennismaken met mij en met de kindjes spelen. Een heel leuk meisje dus ik ga zeker nog een keer met haar afspreken.

Vandaag is het alweer dinsdag, mijn dag alleen met Patrick. Nicholas is bij daycare nu en die moet ik vanmiddag op gaan halen. Patrick houdt heel erg van water dus ben ik vandaag begonnen met babyzwemmen met hem. Hij vond het echt zo leuk! In het begin was hij erg verlegen en clingy as always, maar na ongeveer 10 minuten kwam er een klein lachje en durfde hij wat meer. Als laatste mogen ze dan over zo'n drijvende plaat lopen en eraf springen zodat de ouders ze opvangen, dat was echt zijn favoriete ding. De lerares zei misschien moet je zijn handje vasthouden als hij het eng vind maar hij ging er meteen vandoor! Heb nu al weer zin in volgende week. Vanmiddag gaan we dus Nicholas ophalen van daycare, dat wordt de eerste keer dat ik hem alleen op haal, en waarschijnlijk gaan we daarna naar de speeltuin of zo.

So far deze update, ik zal fotos toevoegen, en ook nog van vorig verhaal want die ben ik vergeten.. Als ik nu naar buiten kijk is het heerlijk zonnig weer, en het is heel gek om me voor te stellen dat jullie nu slecht weer en herfst krijgen, terwijl de lente/zomer in gaan.

Reacties

Reacties

Astrid

Ha Iris, Nou gelukkig gaat t wat soepeler met de kids. Hier zit ik met n vest aan ik ril nogal .de herfst is begonnen. Uhh doe jij nog iets anders dan leuke dingen? Denk dat ik ook maar au pair word..nee hoor super leuk voor je. Heb afgelopen zaterdag iemand in het huwelijk moeten verbinden als ambtenaar..de grap was dat ze op vrijdag al getrouwd waren maar alle gasten waren zaterdag op een mooie trouwlocatie..Daphne en ik officieel in toga hebben het publiek erin laten tuimelen..was erg lachen. Heb t op dvd dus je kunt t over n jaar of zo nog eens zien...alles ging mis bv water knoeien over trouwboekje..verkeerde namen uitspreken etc. Was wel vreemd zonder Dorry maar ging goed. Verder vandaag een dag vol consulten en andere slimme zaken..Iris ik ben trots op je..geniet geniet geniet..en uhh ja ik mis je welxx Knuffel

Yvonne

Hoi Iris,
Leuk om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken.
Wat een unieke ervaring is dit. Kei gaaf en kei stoer.
Geniet ervan!
groetjes,
Yvonne.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active