Iris - Au Pair in Australië

The Harbour Bridge & kangoeroes en koalas

Hoi iedereen!

Er is alweer een week voorbij sinds mijn laatste verhaal, de tijd gaat zo snel! Gedurende de week houden de kindjes me lekker bezig en in het weekend ben ik te veel leuke dingen aan het doen om updates te geven.

Vanaf vorige week is Jodie echt begonnen met werken, dus was het de eerste week om volgens ons gemaakte schema te werken. Op maandag heb ik allebei de jongens de hele dag, dinsdag heb ik patrick de hele dag en haal ik samen met hem nicholas op van daycare in de middag, woendag & donderdag haal ik beide jongens op en op vrijdag is Jodie thuis dus ben ik vrij.

Woensdag heb ik in de ochtend geholpen met zorgen dat iedereen op tijd komt, en daarna had ik vrij tot in de middag. Ik ben naar een winkelcentrum geweest met een meisje die ik nog niet eerder ontmoet had. We hebben gezellig koffie gedronken en daarna nog wat gewinkeld. De middag met de kindjes is verder ook goed gegaan, ze beginnen zichtbaar aan me te wennen.

Donderdag was het in de ochtend hetzelfde gedaan, en in de middag met een leuk vriendinnetje de stad in geweest, tot het weer tijd was om de kindjes te halen. Het weer was hier een beetje jammer, want er was een soort winterdipje van anderhalve week; koud, heel koud, en heel erg veel regen.

Vrijdag ben ik normaal gesproken vrij maar Jodie had nu een hele belangrijke meeting waar ze echt niet onderuit kon, dus ik moet tot 14 uur werken. Ik heb weer gewoon een gezellige ochtend gehad met de kinderen. Daarna had ik met een andere au pair afgesproken in de stad voor koffie en nog wat rond gelopen in de stad. 's Avonds had ik afgesproken met Mackenzie, om bij haar 'thuis' film te kijken. Ik mocht de auto meenemen dus dat was echt super fijn. Ik in het donker op pad, met googlemaps in de routeplanner stand en hup de auto in. Op een gegeven moment was mijn telefoon niet meer tegen me aan het praten over waar ik naartoe moest, dus ik had geen idee.. Je voelt het al een beetje aankomen maar dat ging natuurlijk mis. Ik kwam op een punt waar ik kon kiezen tussen bridge of tunnel, dus hoe dan ook, ik ging richting de stad (dit was dusniet de bedoeling, ik moest helemaal de brug niet over). Ineens reed ik over de beroemde Harbour brigde en kwam ik met de auto aan in de stad. Oh help.. Hoe kom ik hier ooit weer uit. Ondertussen deed mijn telefoon het dus nog steeds niet, dus ben ouderwets met bordjes en veel verkeerd rijden de stad weer uitgekomen, weer de brug over. Uiteindelijk heb ik het na 50 minuten gevonden, in plaats van de bedoelde 20 minuten.. Verder was het een hele leuke avond! en stiekem was het wel gaaf om over de brug te rijden.

Zaterdag ben ik met Mackenzie naar Wildlife zoo geweest in de stad. Dit was een van de dingen van onze combinatietickets en het was heel leuk. Het was best wel klein, maar de meeste dieren die ik graag wilde zien waren er. Helemaal boven waren koalas waar je echt heel dichtbij kon komen, super schattig. Na de dierentuin zijn we met Alina koffie gaan drinken in de stad en toen was het weer tijd voor mij om naar huis te gaan om op te passen.

Zondag had ik verder nog geen plannen, dus was het zondagochtend iedereen stalken wat hun plannen waren. Uiteindelijk ben ik met Michelle naar een soort slechte rommelmarkt geweest, wat echt enorm tegenviel dus daar waren we zo weg. Het weer was heeeerlijk die dag dus besloten we om naar het strand te gaan in Manly. We konden vanuit de stad met de ferry daarheen en zijn toen eerst naar het strand aan de oceaankant geweest. Het was echt zo mooi hier, lekker weer, allemaal mensen die surfen (zo gaaf!) en gewoon genieten. We zijn ook naar naar het strand aan de ander kant geweest, de kant van de harbour, hier was het super rustig en dus heel relaxed. Toen de ferry terug genomen naar de stad en weer naar een andere suburb gegaan voor een restaurant waar michelle graag heen wilde. Hier hebben we lekker gegeten en toen was helaas het weekend weer voorbij..

Gisteren was het weer maandag en dus weer tijd om te werken. De dag met de kindjes is echt zo goed gegaan! In de ochtend hebben we lekker gespeeld en nicholas had zich verkleed als superman, een en al lol. Na het zwemmen zijn we naar de speeltuin geweest. Toen we naar de speeltuin liepen bleef hij naast me lopen en steeds omhoog kijken en me aanstaren, dus ik vroeg of er wat was of dat hij wat wilde, en toen zei hij; er is niks, ik vind je gewoon lief! Echt heel erg schattig, je ziet ze gewoon steeds meer wennen. Een super gezellige dag met de jongens dus.

Vandaag is het alweer dinsdag, en ben net terug van babyzwemmen met Patrick. Hij vind het echt zó leuk, heel lief om te zien. Straks gaan we waarschijnlijk ergens koffie drinken met Alina, en daarna nicholas ophalen van daycare. Wordt een rustige dag verder.

Hoe is het in nederland? Wat is de tip voor het geluid van q-music? is er nog belangrijk nieuws? of minder belangrijk nieuws? Zijn jullie al aan het aftellen voor de herfstvakantie?

Kusjes vanuit Aussie

Reacties

Reacties

Astrid

Ha lieffie, Je begint daar steeds beter je draai te vinden lees ik. Super fijn. Al die uitjes ja daar gaat t ook om gewoon er van genieten!. Hier uhh q music luister ik niet..t weer redelijk zonnig maar wel fris..Afgelopen zondagen heeft Theo met Bas n vriend meegedaan aan de atelierrrout en hebben we jawel 70 bezoekers bij hun in de tuin gehad. Was erg gezellig met de zon. Alleen de bedielning ja je hoort t goed de bediening vd drankjes was aan MIJ besteed..Daar hadden ze al snel spijt van. Het eerste dienblad met jus en proscecco ging over mijn jurk..een nieuwe jurk wel te verstaan. Dus was mijn lucky day. Daarna heb ik t dienblad was ook erg glad was laten staan en per drankje geserveerd..haha. Verder nieuws hier is dat Bobje echt doof is en al en toe n beetje wankelt..soms neervalt maar meteen weer opstaat. Hij wil waarschijnlijk gewoon aandacht haha Net als die kids bij jou ..Herftsvakantie ben ik wel aan toe ..erg druk met consulten en cursus geven. ( heb je als je zo wijs bent natuurlijk). Verder zing ik door t leven. lalalaal. Oh ja ik heb de postcode loterij gewonnen HOERAA Kaartje voor t openluchtmuseum Arnhem..tja wie t kleine neit eert. Ben maar blij dat wij geen grote geldprijs hebben gewonnen want dan had jij ongewenst bezoek gekregen..in Austrolio.. Nog n grapje van Paul de Leeuw waar ik fan van ben PVV staat voor presentjes voor vluchtelingen hahah Ik ga zo met Bobje wandelen en super gezond koken..doei Iris Take care

Renate

De tip voor het geluid is: Het liedje Freedom van Pharell Williams en het is nu €47.000 waard!
Dus als je iets weet.. haha!
Roos had het filmpje laten zien in de speeltuin, ZO LIEF!

Succes weer deze week, have fun :)

Anita

De herfstvakantie is over drie weken en drie dagen.
Dus ja, ik tel inderdaad af
Ik ben wel heel erg blij met het huidige weer; het is al drie dagen heel zonnig, super gewoon! Echt Limoncello-testweer ;-). Goh dat komt goed uit ;-)
Het is hier nu kermis; we zijn er een keer overheen gelopen maar heb nog niet eens een oliebol gegeten. En er is niemand die dat schuifspel wil doen, balen.
Kennen ze in Australië ook kermissen?
Wat een compliment van Nicolas; wij wisten natuurlijk al dat je lief was (nou ja meestal dan) maar dat hij het op deze manier uit; heel bijzonder; hij kijkt letterlijk en figuurlijk naar je op.
Alles begint dus op zijn plek te vallen. Het is ook niet niks al die veranderingen voor Nicolas.
Nou schatje, ga maar verder met genieten. Ik lees er graag over. Dikke kus

Leander

Het geluid is geraden !
Plantje uit een potje trekken :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active