Iris - Au Pair in Australië

Wat gaat het snel

Hoi Iedereen!

Mijn laatste update is alweer twee weken geleden, sorry daarvoor! Het was echt te druk vorige week om iets te schrijven, dus ik zal het deze week goedmaken :)

De afgelopen weken heb ik steeds per week beschreven wat ik allemaal gedaan heb. Na een maand hier te zijn (twee weken geleden dus), kreeg ik het gevoel dat ik steeds hetzelfde schreef over de week, omdat mijn werkschema steeds hetzelfde is en we doen dus ongeveer dezelfde dingen iedere week. Daarom heb ik besloten dat ik het vanaf nu anders ga doen. Hoe precies ben ik nog niet helemaal over uit dus ik ga nu maar wat proberen voor deze week. De weekenden zijn gelukkig nog wel iedere week anders dus daar over hou ik jullie zeker up to date!

Het weekend van 10/11 oktober was een beetje een saai weekend haha. Mijn vriendinnetjes waren een weekend weg of aan het werk en tja wat doe je dan.. Vrijdag ochtend had ik met Mackenzie afgesproken om naar Madame Taussauds te gaan. We waren de enige mensen daar, dat was best wel creepy omdat alle wasse beelden zo echt leken. Daarna hebben we nog wat rondgewandeld in de stad en ben ik naar huis gegaan. In de middag wilde ik een lekker stuk gaan wandelen en Jodie vertelde me over een route in een national park bij ons om de hoek (we wonen zeg maar in dat national park). Dus ik die kant op. Na ongveer een uur wandelen keek ik op mijn telefoon waar ik precies was en hoe ik terug kon komen. Ik volgde het pad wat ik zag op google maps en kwam tot de ontdekking dat het geen route was met hetzelfde begin en eindpunt, maar een lange route naar een compleet andere suburb! Daar stond ik dan, in mn eentje verdwaald in het national park. Uiteindelijk ben ik maar gewoon omgedraaid en heb ik dezelfde route terug genomen. Zaterdag had ik met een au pair afgesproken die ik nog niet kende, om naar een winkelcentrum te gaan. Dat was opzich wel gezellig maar met sommige mensen klikt het gewoon net wat minder dan met andere. Maar ach ik was er weer op uit geweest. 's Avonds had ik met Mackenzie afgesproken in de stad om wat te gaan drinken. We zijn naar een hele leuke bar geweest, wat wijn gedronken en gepooled (of hoe je dat ook schrijft). Dat was echt een super gezellige avond. Zondags had ik beloofd om op te passen zodat Jodie en Chris op verjaardag konden, dus ben ik ongeveer heel de dag met de kindjes geweest. 's Avonds had ik met Anouk afgesproken om te gaan uiteten en gezellig bij te kletsen, ook heel gezellig dus!

De week zelf is weer voorbij gevlogen zoals altijd. Nicholas was wat vervelender die week, hij was verkouden en gewoon lastig in het algemeen, ook tegen zijn ouders. Maar ach, zo zijn kinderen nou eenmaal en als je dag voorbij is ben je gewoon blij dat het voorbij is haha. Voor zover ik me nu kan herinneren zijn er verder geen bijzondere dingen gebeurd die week.

Dan afgelopen weekend! Vrijdag ochtend ben ik met Jodie en de kids naar de dierentuin hier geweest, was echt leuk om met de kindjes ergens naar toe te gaan. 's Avonds was het tijd om op stap te gaan! Met alina en mackenzie ben ik naar de pubcrawl geweest. Dat heb ik in mijn eerste week hier ook gedaan, je gaat met een groep van 100-200 mensen naar 4 verschillende kroegen, super leuk! We hebben echt de grootste lol gehad. Zaterdag heb ik met Mackenzie de Sydey Tower Eye (een grote toren waar je een goed uitzicht hebt over de stad). Dit was eigenlijk niet zo heel bijzonder omdat je door de hoge gebouwen de harbour bridge en het opera house niet kon zien. Daarna zijn we door de royal botanical gardens gelopen naar een super mooi punt, wat Mss Macquarie's chair heet. Het uitzicht hier is fantastich! en het weer was heerlijk dus we hebben daar ongeveer heel de dag gezeten. 's Avonds moest ik weer oppassen, maar Alina en Mackenzie mochten komen om film te kijken bij mij thuis, dus we hebben een gezellige avond gehad. Zondag was het open dag van het opera house en kon je dus gratis naar binnen (in plaats van $35 te betalen). Het was wel gaaf om het van binnen te zien maar niet mega bijzonder zoals de buitenkant. Daarna heb ik met Mackenzie de ferry genomen (om gratis de hele middag op een boot te zitten) naar het olympic park. De ferry duurt ongeveer een uur. Het park zelf was echt niks aan, omdat we geen idee hadden waar we heen moesten en er niet echt iets te zien was van de buitenkant. Maar we hebben lol gehad en twee uur op een boot gezeten in de zon.

En nu is het alweer dinsdag en ben ik weer vol aan het werk! Het is echt heel gek, maar aankomend weekend ben ik hier alweer 7 weken! De tijd vliegt echt. Inmiddels is ook het tijdverschil met nederland veranderd van 8 naar 9 uur, en volgende week gaat bij jullie de wintertijd is dus wordt het verschil 10 uur.

Met de verhalen over het weekend kom ik toch al wel aan een heel verhaal zo te zien haha, maar ik wilde toch nog wat leuke 'wist-je-dat-jes' en grappige dingen er bij vertellen.

- We hebben een grote hagedis (lees HEEL GROOT) in de tuin, die meestal voor de deur zit, soms op de trap of op het terras. Het is een water dragon, moet je maar eens googlen. Nicholas heeft hem omgedoopt tot Sam the lizard

- Er is een Iris lane hier vlak bij, toevallig naast Tulip Lane

- Het is hier zomer en dat is fantastisch

- Ik ken inmiddels alle titelsongs van de tekenfilms die nicholas kijkt. En de volgorde waarin de komen in de ochtend. En alle liedjes van de dvd's. En de teksten van de dvd's....

- Vegemite is echt super smerig en een afvalproduct voor het maken van bier!

- Het is al zeker een week geleden dat ik ergens verdwaald ben (YES)

- ik word jaloers op mezelf als ik door mijn eigen gemaakte foto's blader

- de meeste grote tv-shows beginnen al om 19.30 in plaats van 20.30 bij ons, en de grootste shows worden uitgezonden op woensdag en donderdag in plaats van vrijdag en zaterdag

Dit was het weer voor deze update, ik zal weer een heleboel jaloersmakende fotos toevoegen en hoor graag hoe het bij jullie is!

Liefs,

Iris

Reacties

Reacties

Anita

Hahahaha

Anita

Ik zou heel erg graag een foto zien van die HELE GROTE hagedis alias Sam the lizard. Even kijken of we dezelfde definitie hebben van HEEL GROOT ;-)

Yvonne

Gezellig zo'n gratis huisdier. Is ie ongevaarlijk of kun je er beter bij uit de buurt blijven.
Weer een leuk verhaal Iris. Ik wou dat mijn verhalen ook zo avontuurlijk waren, maar helaas.
leuk om die van jou te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
Groetjes,
Yvonne.

Astrid

Ha meid..nou je bent al aardig into the country..leuk. Hierbij mijn reacties.. Ik heb n huisdier ..n 13,5 jarige cocker spaniel. Er is hjier GEEN Astrid street. Het is herfst en donker de klok gaat t volgende weekend teruguit. Ik onthoud geen enkele tekst meer ..Ik lust geen bier. Volgens mij ben ik al 53 jaar verdwaald. Ik geef je geen extra foto ruimte vanwege de jaloersmakende foto s van jou. Wij houden onze tv shows gelukkig voor t vrije weekend. verder alle sgoed hier..Liefs en super leuk om je belevenissen te lezen.xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active