Iris - Au Pair in Australië

Sinterklaas, pepernoten en mijn 21e verjaardag

Goedemorgen iedereen,

Altijd fijn om op je vrije dag door een schreeuwende krijsende baby (patrick) wakker gemaakt te worden om 6.45 uur op je vrije dag. En ja, wat doe je dan als je nog wat tijd wilt rekken in bed? Juist; je nieuwe blog schrijven (aangezien er al mensen vroegen/zeurden wanneer er een nieuwe kwam uhum uhm mama)

Te beginnen bij het weekend voor mijn verjaardag, 21/22 november. Op zaterdag ben ik met Alina naar een festival geweest; MTV Beats&Eats met gratis entree! Lekker de hele middag op het gras gelegen, gekletst en naar de muziek en optredens geluisterd. Toen het donkerder werd kwamen de betere artiesten en zijn we wat dichter naar het podium verhuisd om mee te feesten en dansen. We kenden eigenlijk geen van de artiesten aangezien het Australische en Nieuw-zeelandse artiesten waren, maar dan die nog niet zo mega bekend zijn, maar ondanks dat was het echt heel leuk. Wat wel grappig was, Alina is duits en we hadden bedacht dat het wel leuk was om elkaar verhalen te vertellen in je eigen taal. Zij aan mij dus in het duits en ik aan haar in het nederlands. Tot mijn (en haar) verbazing snapte ik alles wat ze zei, terwijl zij echt geen idee had waar ik het over had haha. Dus nu stuurt ze steeds duitse teksten en filmpjes met het onderschrift "aangezien je duits zo goed is snap je dit vast wel". We hebben dit ook geprobeerd met onze Amerikaanse vriendin Mackenzie, die was al helemaal de draad kwijt bij alina's verhaal en snapte ook niet waarom ik het wel begreep.

Op zondag moest ik oppassen, Jodie ging lunchen met vriendinnen. Buurmeisje Ashleigh was bij ons dus dat was lekker makkelijk voor mij haha. Toen heb ik alledrie de kids meegenomen naar hun favoriete speeltuin en ik denk dat we daar iets van anderhalf uur zijn gebleven. Ashleigh is 8 dus die kan Nicholas goed bezig houden, dus hoef ik alleen maar op patrick te letten, ideaal :)

Dan de week van mijn verjaardag!

Ik had een pakketje van mama ontvangen met daarin wat spulletjes voor sinterklaas, speculaaskruiden en het recept voor pepernoten. Dus de dag dat ik het open mocht maken ben ik meteen naar de supermarkt geweest om alle ingredienten te kopen, en ben ik de kids op gaan halen van kindy (zo noemen ze kinderopvang hier). Ik had nicholas in de auto verteld dat ik hem thuis een speciaal verhaal uit nederland zou vertellen en dat we dan een verrassings activiteit zouden hebben. Hij was helemaal enthousiast over alles, dus ik nam hem mee naar mijn kamer waar alle sinterklaas dingen stonden, liet hem alles zien en vertelde wie sinterklaas is. Daarna zijn we pepernoten gaan bakken! Hij vond het echt super leuk en ook heel lekker. Zelfs Jodie en Chris vonden ze heel lekker. De dag daarna heeft Nicholas zijn schoen mogen zetten, heel schattig om te zien hoe blij hij was met zijn kadootje.

Dan mijn verjaardag; Het plan was om lekker heel de dag naar het strand te gaan aangezien het mijn eerste verjaardag in de zomer was. Helaaaaas was het weer 23 graden en bewolkt en dus te koud om naar het strand te gaan. Toen ik wakker werd heb ik eerst de grote stapel kaarten open gemaakt (bedankt iedereen voor de lieve kaartjes!) en de twee kadootjes die mama al twee weken eerder opgestuurd had. Super leuk!

Meteen toen ik mijn kamer uit kwam rende nicholas naar me toe "HAPPY BIRTHDAY IRIS, can we open your presents now?" Hij was wel een beetje teleurgesteld toen ik vertelde dat ik de kadootjes die in mijn kamer stonden al open had gemaakt, maar hij wilde graag alles bekijken. Ik kreeg een kaart (mede)gemaakt door de kindjes met stempels en stickers en andere knutseldingen, en een hele lieve 'volwassenen' kaart. En natuurlijk kadootjes! Daarna hebben ze met zn vieren happy birthday voor me gezongen en zijn Jodie en Nicholas cupcakes gaan bakken. Daar kwamen natuurlijk kaarsjes op die ik, samen met nicholas uitgeblazen heb. Tegen de middag zou Hannah (de oude oppas) komen om op de kids te passen zodat ik met Jodie en Chris kon lunchen. We zijn naar de Marina geweest hier vlakbij, en hebben daar echt heel erg lekker gegeten. We hadden een 3 gangen lunch met allemaal dingen die ik niet kende maar die echt heeel lekker waren. Toen ze het toetje kwamen serveren zat er zo'n nieuwjaars-sterretje in, en toen begon het hele restaurant te zingen! Dat was wel grappig en voelde me toen ook wel echt jarig. Daarna met vriendinnen de stad in geweest, eerst naar een bakkerij om heeerlijke cupcakes te eten. Mijn vriendinnetjes geloofden niet dat het in nederland normaal is om te trakteren op je verjaardag. Ik ging namelijk alle cupcakes afrekenen en ze keken me echt aan of ik gek was en zeiden dat dat niet hoorde. Daarna zijn we naar een Open Air Cinema geweest, georganiseerd door Ben&Jerry's en met zo veel gratis ijs als je maar wilde! Dat was echt super leuk en toen dit afgelopen was zijn we terug de stad in gegaan om op stap te gaan. Als met al een hele geslaagde dag dus!

De dag daarna had ik weer met Alina en Mackenzie afgesproken maar dit keer gewoon bij het winkelcentrum vlakbij, voor een rustig middagje winkelen. Super gezellig maar verder niks bijzonders.

Afgelopen woensdag had ik met Hannah afgesproken om koffie te drinken. Haar opa en oma (die ze ook opa en oma noemt met een grappig australisch accent) komen allebei uit nederland en hebben elkaar hier in australie ontmoet een heel aantal jaar geleden. Maar Hannah is dus gedeeltelijk nederlands en kon wat nederlandse woordjes en is vorig jaar ook in nederland geweest. Super leuk dus om met haar af te spreken. Blijkbaar is er een "Dutch Club" hier vlakbij waar iedere zondag allemaal oude nederlandse mensen komen en kroketten eten en kletsen. Aanstaande zondag ga ik daar heen met Hannah en misschien haar oma! Het zijn allemaal oude mensen maar ik heb er echt zin in haha.

En nu moet ik echt gaan stoppen met dit verhaal; ik moet me klaar gaan maken om naar het Kerstconcert van Nicholas en Patrick te gaan bij hun kindi! Ze gaan allebei optreden; nicholas gaat Santa is coming to town zingen met zijn groep, en Patrick gaat hoofd schouders knie en teen dansen met zijn klasje, ik ben benieuwd.

Liefs uit het warme Australie

*het wordt rond de 27 graden vandaag*

Reacties

Reacties

Freeke

Super om te lezen dat je een fijne verjaardag hebt gehad! Heel veel plezier bij het dutch café en geniet van de kroketten haha!

Astrid

Ha iris wauw wat n leuke verjaardag..echt fijn voor je. En in de Dutch club ..hoe was t daar?? Hier zit ik n beetje in de stress omdat mijn vader morgen geopereed zal worden en dat dat best spannend is..trouwens t is hier regen.. wind.. en rillerig. Heerlijk 27 graden oeioei ik wil dat ook. Nou Anita boft maar met zo n dochter ( s) en nu n overwinteradres..tot de volgende keer. Altijd gezellig om te lezen hoor Iris. xxx

Anita

Ha moppie, ik mis het cadeautje dat je het al-ler-leukst vond... Ik zie het ook niet bij de foto's....
Mss nog leuk om te doen dan ziet de rest die eraan meegewerkt hebben hoe het is geworden ;-)

Ingrid

Bijzonder om zo je verjaardag te vieren! Erg leuk om te lezen! Het klinkt allemaal erg relaxt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active