Iris - Au Pair in Australië

De zomer begint!

G'day everyone!

Het begint er op te lijken dat dinsdag een beetje mijn vaste 'blog update dag' wordt. Het is heel makkelijk omdat Patrick na het zwemmen altijd heel moe is en dus heel erg lekker lang slaapt.

Inmiddels is het dus alweer dinsdag, ik blijf het zeggen maar de tijd vliegt echt. Gisteren was ik hier precies een maand! Het voelt zo vertrouwd dat het lijkt alsof het altijd zo geweest is, maar aan de andere kant voelt het echt alsof ik hier pas twee weken ben. Ik weet nog dat Jodie in mijn eerste week zei; de eerste 4 weken gaan zeker lastig worden voor iedereen om te wennen. En nu zijn ze alweer om!

Het is af en toe ook best lastig geweest de afgelopen weken, vooral de tweede week. Maar wow wat een verschil is het nu! De kindjes zijn echt lief en worden iedere dag een beetje beter. Natuurlijk zijn ze soms vervelend en doen ze stoute dingen, maar dat ligt niet perse aan mij, dat is gewoon omdat het kinderen zijn.

Afgelopen woensdag was ik tussen 9 en 15.30 weer vrij, maar heb eigenlijk niet zo heel veel gedaan. Ik ben naar het dichtsbijzijnde winkelcentrumpje gereden, om wat boodschappen te doen en te kijken wat voor winkels ze hebben. Gewoon wat nieuwe plekjes ontdekken. Dit was verder dus niet zo heel interessant, en nadat ik de kinderen had opgehaald hebben we thuis wat gespeeld.

Donderdag had ik met Alina afgesproken in Chatswood, een suburb naast roseville. Hier is het treinstation en een groot winkelcentrum. We hebben sushi gehaald voor lunch, jammie jammie jammie! Daarna hebben we nog wat gewinkeld. Er was een heel leuk sieraden winkeltje met alles 75% korting! Daar hebben we dus lekker geshopt haha. De kindjes ophalen ging weer goed, zoals altijd.

En vrijdag, WEEKEND! Jodie en de kindjes gingen een weekend weg naar de ouders van Chris, omdat het een lang weekend was. Ik had het huis dus helemaal voor mezelf, rust! Ik had met een nederlandse au pair afgesproken om naar de Taronga Zoo te gaan. De grootste dierentuin hier in Sydney, echt een hele mooie dierentuin. Het weer was ongveer 28 graden dus echt heeeerlijk om lekker buiten te lopen.

Zaterdag was het maar liefst 33 graden! Klinkt als een prima dag om naar het strand te gaan, dus dat heb ik gedaan haha. Ik ben met Michelle naar Bronte beach geweest. Echt super super mooi daar. Helemaal genieten. Echt hele grote golven, surfers, stenen waar de golven op breken en een rockpool. Dat is zeg maar een zwembad in de zee. Als je googled op Bronte beach kom je vanzelf foto's tegen. Echt een heer-lijke dag. Savonds zijn we gaan uiteten bij Vapiano, heerlijk gegeten en toen naar Darling Harbour. Dat is een soort evenementen terrein in de haven, waar ze iedere zaterdag een vuurwerkshow hebben. De show was super gaaf om te zien, en het was super druk dus er hing een goede sfeer.

Zondag had ik met Alina, Mackenzie en Anouk afgesproken om naar Manly beach te gaan. Echt weer een heerlijke dag, rond de 35 graden. Alleen na een aantal uren in de volle zon waren we wel even klaar met de zon en wilde we naar de schaduw. Helaas is dat er niet op manly beach, dus zijn we naar Balmoral beach verhuisd om daar lekker in de schaduw te liggen. We hebben ongeveer de hele dag lekker liggen bakken en relaxen op het strand. Het weekend leek echt eeuwig te duren, dat is pas een goed leven!

Gisteren, maandag, was het een public holiday, namelijk Labour day. Iedereen vrij dus een extra dag weekend! Ik heb smiddags op de kinderen gepast maar Patrick heeft meeste tijd geslapen en Nicholas was zwemmen bij de buren.

En nu is het alweer dinsdag! Vanmorgen weer gezwommen met Patrick, hij vind het echt zó leuk. Heel erg schattig om te zien. Hij ligt nu nog lekker te slapen dus ik hoop dat hij nog eventjes blijft liggen haha. Dan halen we straks Nicholas op en spelen thuis of gaan naar een speeltuin en dan zal ook deze dag weer omvliegen.

HET GELUID IS GERADEN! Echt raar, ik had het noooit kunnen raden. Gelukkig ook maar anders zou ik balen dat ik niet meegedaan had. Hoe is het met jullie? Het weer is vast niet zo heerlijk als hier (34 vandaag).. Ik kan me echt niet voorstellen dat het winter zou worden haha.

Ik hoor graag van jullie allemaal hoe het bij jullie gaat!

Liefs,

Iris

Reacties

Reacties

Freeke

Wat leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt daar! Hier gaat alles goed. Het weer is alleen wat minder haha: vandaag 14 graden.

Heel veel plezier nog!

Opa en Oma

Hoi Iris, weer een leuk verhaaltje. Wat tref jij het met het weer, hier is het weer 15 graden. En voor vandaag wordt er regen en onweer verwacht. De foto, s zijn ook erg mooi, vooral die met de dieren die wij hier niet kennen. Wij zijn ook blij te lezen dat je het erg naar je zin hebt en vanalles onderneemt. Ook fijn dat je al een aantal (leuke) meisjes hebt ontmoet waarmee je leuke dingen kunt doen. Ik heb vandaag een tennistoernooitje, maar ik zie dat het regent, dus geen goede vooruizichten. Heel veel plezier met alles en tot horens.

Anita

Ha lieffie,

Wat betreft het geluid van Qmusic; degene die het heeft geraden (en dus 51.500 euro rijker is) heeft het geraden na een tip van een vriendin! Die zal balen!!!

Geniet van de zon, het strand en alle goede in Australië.
Zoek maar alvast een mooie locatie uit; na al jouw enthousiaste verhalen wil ik emigreren :-)

Xxx mama

Yvonne

Hoi Iris,
Hier in Engeland is het helaas ook niet zo mooi weer als bij jou. Hoewel we afgelopen week niet mochten klagen. Het was af en toe zelfs warm.
Ik vermaak me hier nog prima en vind het leuk om ook van jou de verhalen te volgen.
Groetjes,
Yvonne.

Astrid

Ha Iris Gefeliciteerd met Roos je kleine zus..die nu 19 is. Tja t is hier herfst..niks bijzonders dus. Ik heb net n groot stuk chocolade op maar veder gaat t goed:). Super leuk om je verhalen te lezen en dat zo te ontvangen thanks. Fijn dat de kinderen wat aan je wennen en minder van je vergen. En ook dat je zo n leuke contacten hebt met andere meiden..en jongens?? Zitten die in Austrolio onder n kangeroe verborgen///Take care ik ga nu weer n ander stuk chocolade eten..Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active