Iris - Au Pair in Australië

Holidays & Travels

Hoi iedereen!

Ik was een paar dagen geleden vol goede moed aan een nieuwe blog begonnen, en wat denk je; toetsenbord kapot. Gelukkig had mama toen ze hierheen kwam een extra toetsenbord meegenomen van opa, dus ik dacht dan gebruik ik die mooi. Bleek die ook niet helemaal goed te werken. Nouja dan maar op mijn tablet proberen; na uren typen was mijn verhaal bíjna af, en weg was alle tekst ineens... Ik zit nu in de openbare bibliotheek in de buurt op mijn eigen laptopje maar met een geleend toetsenbord wat wél werkt, dus ga nog maar een nieuwe poging wagen.

Zoals altijd begint het verhaal; ik heb veel gewerkt afgelopen periode. De afsluiting van jaruari was nog even lekker hectisch met Jodie weer in Melbourne en Chris in Singapore en China. Dus weer een paar daagjes alleen met de kinderen, ging verder prima maar het kost wat meer energie. Gelukkig was er dit keer wel iets leuks om naar uit te kijken, 5 februari gingen we namelijk met de hele familie op vakantie! Bestemming; Noosa in de staat Queensland.

Vrijdag ochtend moesten we al vroeg naar het vliegveld. Chris kwam die ochtend terug van zijn trip en dus zouden we hem op het vliegveld zien. Dat is natuurlijk prima maar dat betekende dat Jodie en ik vanaf de 'langparkeerplaats' zelf met de shuttlebus naar het vliegveld moesten. Dat klinkt allemaal niet zo moeilijk, maar als je daar 2 koffers, een grote wandelwagenzak gevult met vanalles, 3 handbagage tassen én twee kinderen onder de 4 jaar bij optelt is dat toch even wat lastiger. Gelukkig ging het allemaal goed en stond Chris te wachten bij de shuttleparkeerplaats om ons te helpen met de tassen. Bij het inchecken bleek dat een van de koffers een beetje zwaar was, maar met een lief lachje van Patrick was dat probleem snel opgelost. Na de securitycheck konden we eigenlijk meteen door naar de gate en het vliegtuig in. Ik dacht altijd dat vliegen met kinderen dramatisch zou zijn maar het was eigenlijk verbazingwekkend relaxed. De kids hadden al wel vaker gevlogen en die binnenlandse vluchten zijn easy en niet zo ver. Na ongeveer anderhalf uur waren we bij 'The Sunshine Coast'. Nadat we het vliegtuig aankwamen was het wachten op de koffers. De bagageband was recht naast de deur van de uitgang... Ik vond het nogal raar want ik ging er vanuit dat we nog door security of immigrations of zo moesten, dus ik vroeg aan Jodie; kunnen we nu gewoon met de koffers naar buiten lopen? Ze keek me een beetje raar aan en zei; ja natuurlijk, wat had je dan gedacht? Dus ik vertelde dat wij geen binnenlandse vluchten hebben en dat ik geen idee had hoe het werkte. Zij en Chris vonden het erg grappig in ieder geval haha. Nadat we de huurauto hadden opgehaald en al onze koffers er in gepropt hadden konden we naar Noosa. Dit was ongeveer een half uurtje rijden denk ik, het leek in ieder geval niet zo lang. We hadden echt een mooi huis, zo'n echt vakantiehuis.
Veel wit, groot buiten gedeelte met een 8 persoons eettafel en stoelen, een bbq en een zwembad. We hebben de spullen uitgepakt en daarna ben ik met Jodie wat boodschappen gaan doen en hebben we de rest van de dag een beetje gerelaxed. Het nadeel van het huis was dat het nogal gehorig was en dat de kamer van de kids naast de mijne was. Dat betekende dat ik de volgende dag al om 6.15 uur onderweg was naar het strand voor een ochtendwandeling met Patrick. Het was nog lekker rustig op het strand, alleen een paar surfers. Nadat we terug waren zijn we met z'n alle naar een markt geweest in een nabij geleden dorpje. Het was echt zo'n vakantie markt, heel gezellig. Na de middag zijn we naar de Surf Life Saving Club geweest voor drankjes. (Clubs zijn hier erg populair, je kunt het een beetje zien als een over de top sportkantine. Omdat ze subsidie krijgen van de overheid is eten en drinken relatief goedkoop wat het natuurlijk erg aantrekkelijk maakt. Hier in Sydney hebben we ook een club waar we vaak heen gaan, toevallig vanavond, om te gaan eten.) De surfclub in Noosa was echt prachtig, aan het strand met een groot balkon. Het was een paar jaar geleden uitgeroepen tot beste club van Australië. Na de drankjes hebben we op het strand gewandeld en lekker met zand gespeeld met de kids. Chris had op zijn zakenreis een draadloze box gekocht waarmee we muziek konden spelen. Patrick vond dat he-le-maal geweldig, dus hebben we een disco party gehouden met zn alle, lekker dansen in de keuken. De volgende dag was my lucky day; we gingen namelijk naar Australia Zoo! ik wil hier al jaaaaren naartoe; dit is dé dierentuin van Steve Irwin. Chris en Patrick bleven thuis, omdat Patrick te moe zijn worden als hij mee zou gaan. Het was ongeveer een uurtje rijden, maar voor hier valt dat reuze mee. Het was echt ge-wel-dig. Het was erg groot, de verblijven waren groot en je kon ook erg dichtbij komen. Bij de ingang stonden wat medewerkers met beestjes (vooral reptielen; hagedissen, slangen etc) die de kinderen konden aanraken en vasthouden. Door het koala en kangoeroe verbijf kon je lopen en je kon de dieren aaien en foto's maken. Overal stonden wel medewerkers bij die voor het welzijn van de dieren zorgden. We hebben veel gevaarlijke dieren gezien, want die vind Nicholas geweldig. Op een gegeven moment zagen we twee Ara's, een beetje stoute en een lieve. Hij vond ze echt helemaal fantastisch en we zijn minimaal een kwartier hier geweest. Erg schattig want hij moest steeds lachen om wat de stoute papegaai aan het doen was. Hierna was het tijd voor de beroemde krokodillenshow! Een goed georganiseerde show, erg leuk. Ik vond het vooral erg grappig om te zien hoe angsig en voorzichtig de medewerkers waren rondom de krokodillen. Twee mannen deden de show maar ze waren steeds aan het rennen terwijl de andere de krokodil afleidde om zo alles veilig te houden. Ik zal wat foto's toevoegen van alles wat we gezien hebben! Voordat we naar huis gingen zijn we naar de zooshop geweest waar ik voor Nicholas een grote ara gekocht heb als kadootje, en voor patrick een kleintje (ze hadden dezelfde kleuren als de twee die we gezien hadden). Hij is er super blij mee en neemt zijn Macaw (hoe ze in het engels heten) overal mee naar toe. Eenmaal thuis hebben we lekker in het zwembad gezwommen in de regen, totdat het tijd was om voor het eten naar de surf club te gaan. We hebben heerlijk gegeten! Na het eten hebben we nog wat over het strand gelopen en met het zand gespeeld, tot er ineens honderden vogels over vlogen. Nou ja dat dacht ik; het bleken vleermuizen te zijn! 's Avonds vliegen honderden fruit vleermuizen over naar het nationaal park om eten te zoeken. Dit was echt super gaaf om te zien. Ik heb wat foto's snel gemaakt met mijn telefoon maar ookal kun je het niet super goed zien, ik zal ze toevoegen. De volgende dag had ik met een andere au pair afgesproken die ook hier op vakantie was met haar familie. We hebben een kustwandeling gedaan door het nationaal park, echt heel erg mooi! Toen we bij het uiterste punt even gingen zitten om te kletsen zagen we ineens dolfijnen, wat gaaf! Toen we ze niet meer konden zien zijn we maar terug gelopen. Ik heb nog wat rond gelopen door de 'hoofdstraat' van Noosa voordat we met zn alle naar het strand gingen. Heerlijk met de kids zandkastelen gebouwd en gaten gegraven om die vervolgens met water te vullen. 's Avonds heb ik opgepast omdat Jodie en Chris uit eten gingen, maar de kids lagen al in bed dus dat was lekker makkelijk voor mij haha. De volgende dag ben ik 's ochtends gaan wandelen langs de rivier en wat koffie gedronken bij een cafeetje. Toen ik terug kwam was het snel spullen pakken en in de auto, want we gingen namelijk een boot huren. Het was een bbq ponthoon boot, het lijkt een beetje op een groot overkapt vlot met een bbq erop. Het was super lekker op de boot en lekker relaxed. Af en toe stoppen om te zwemmen of naar een speeltuintje te gaan, heerlijk. Na de middag heb ik met de kids in het zwembad gezwommen en daarna eventjes opgepast omdat jodie en chris gingen wandelen. Nadat de kids in bed lagen hadden we een bbq voor de volwassenen. Dit was erg gezellig met veel 80's muziek en wijn. Toen besloten jodie en chris dat ze me wat kennis zouden bijbrengen over de australische muziek. Dit was super grappig want ze gingen discussieren welke nummers wel en welke niet belangrjik waren en ze waren het niet overal over eens haha. Een erg geslaagde avond in ieder geval. De dag hierna was alweer onze laatste volle dag. Ik heb in de ochtend gespeeld met nicholas en verder mijn boek uitgelezen. 's Middags zijn we naar het strand geweest en heeft chris een poging gedaan mij te leren hoe je moet body surfen. Enige probleem; we hadden geen bord haha. Dus dan wordt het een beetje vaag maar ik moest toch oefenen, ook zonder bord. De main rule is dat je zo snel moet zwemmen zodat je de snelheid van de golf haalt. Dit kan je natuurlijk ook zonder bord oefenen, en dus daar ging ik. Het was een stuk moeilijker dan dat het eruit ziet als anderen het doen, maar wel heel leuk om te doen. Later kwam een vriend van Chris langs en heb ik met lego gespeeld met Nicholas. Voor het avondeten gingen voor de laatste keer naar de club om daarna weer over het strand te lopen en weer naar de vleermuizen te kijken. Helaas was het daarna tijd om in te gaan pakken :( De volgende ochtend zijn we vroeg vertrokken naar het vliegveld en na anderhalf uur waren we weer terug in Sydney.

Dat weekend heb ik weer opgepast en wat met vriendinnen gedaan, niet veel bijzonders.

Wat wel super leuk is, is dat mijn reis nu helemaal gepland is. Ik ben gisteren naar het reisbureau geweest om het laatste deel te betalen en nu wordt alles definitief geboekt over de aankomende dagen!

Ik zal even opsommen waar ik allemaal naar toe ga (voor mensen die meer info willen; je kunt altijd appen als je meer wilt weten :) )

- Adelaide

- Great Ocean Road

- Melbourne

- Tasmanië

- Nieuw zeeland; door het nood- en zuider eiland voor ongeveer 6 weken in totaal

- West kust van Australië

- Darwin

en dit allemaal in ongeveer 4 maanden. Als ik dan nog geld over heb ga ik ook nog de oostkust van australië doen, terug naar sydney. Dit is allemaal nog niet geboekt en dat wordt ook pas gedaan als ik over een paar maanden weet hoeveel geld ik nog over heb en hoe graag ik het allemaal wil zien.

Nu is mijn verhaaltje net op tijd af, want over 5 minuten gaat de bibliotheek dicht!

ik ga dus maar gauw inpakken, bye bye

Liefs,

Iris

Reacties

Reacties

Anita

Het is weer heerlijk om je verhalen te lezen!
Blijf genieten :-)
Dikke kus mama

Oma Riekie

Hoi Iris, Leuk weer een Blog van je te lezen.
Je vermaakt je prima te zoals we kunnen lezen.
Ik mis je, misschien jij ons ook.
Ook de foto's zij erg leuk. Maak je die altijd met je telefoon? Of met je fototoestel.
Groetjes, Oma Riekie

Ingrid

Je hebt weer een leuk verhaal op papier gekregen! Leuk vooruitzicht om 4 maanden rond te gaan trekken! Ik hoorde dat Nicole niet meegaat. Is jammer, maar jij gaat zeker genieten. West-Australië en Darwin ben ik niet geweest. De andere bestemmingen wel! Awesome!

Ingrid

Prachtige foto's!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active